- strony internetowe -
“Jeśli nie ma Cię w internecie, to nie istniejesz”

często zadawane pytania

Co to jest Pozycjonowanie stron internetowych ?

Pozycjonowanie to szereg działań zmierzających do wypromowania strony internetowej czyli wprowadzenia jej na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwarek internetowych, według wybranych słów kluczowych, czyli słów określających przedmiot działalności firmy i jej produkty czy też usługi. Pierwszym krokiem do skutecznego pozycjonowania jest odpowiednie przygotowanie strony internetowej. Nasi specjaliści zoptymalizują stronę pod kątem wybranych wyrażeń kluczowych i wymagań wyszukiwarek. W trakcie tej optymalizacji usuną także przeszkody utrudniające odnalezienie strony w internecie. Dzięki pozycjonowaniu zwiększy się odwiedzalność Twojej strony przez internautów bezpośrednio zainteresowanych Twoimi produktami.

Jak działa pozycjonowanie ?

Załóżmy że posiadasz firmę budowlaną w Poznaniu. Internauta z Poznania planuje remont swojego mieszkania. Wpisuje daną frazę do wyszukiwarki "remonty Poznań" albo inną frazę "remonty mieszkań Poznań", jeśli Twoja strona jest pozycjonowana, w wyszukiwarce znajdzie się na jednym z czołowych miejsc adres Twojej witryny i z dużym prawdopodobieństwem Klient wybierze właśnie Twoją ofertę.

Tak samo wygląda sytuacja gdy ktoś chce kupić książke, ubezpieczenie czy skorzystać z usług psychologa czy dietetyka. Jeśli Twoja strona firmowa będzie wypozycjonowana wysoko na te słowa klient trafi na nią bezpośrednio z wyszukiwarki, bowiem jego zamiarem nie było znalezienie konkretnej firmy lecz konkretnego produktu.

Po wpisaniu nazwy mojej firmy w wyszukiwarce od razu pojawiam się na pierwszym miejscu. Po co więc jeszcze Pozycjonowanie ?

Pozycjonowanie jest formą promocji, która ma zachęcić do zapoznania się z ofertą Twojej firmy tych, którzy jeszcze jej nie znają. Szukają więc oni w inernecie nie nazwy Twojego przedsiębiorstwa, lecz określonych produktów czy też usług. Jeśli to również produkt Twojej firmy - wpisując w okienku wyszukiwarki jego nazwę, trafią właśnie na Twoją stronę. Dzięki takiej formie promocji potencjalni Klienci trafią właśnie na Twój serwis WWW a nie na strony konkurencji.

Reklamujemy się już w Panoramie Firm, książkach telefonicznych i w prasie. Po co mi jeszcze reklama w wyszukiwarkach ?

Reklama w Panoramie Firm, w książkach telefonicznych i w prasie jest mniej skuteczna niż reklama w wyszukiwarkach. Reklama w wyszukiwarkach zapewnia to, że Twój potencjalny Klient po wpisaniu hasła związanego z branżą lub konkretnym produktem czy usługą, zobaczy Twoją reklamę i od razu może wejść na stronę firmową. Poza tym coraz więcej osób, szukając informacji biznesowych, korzysta z wyszukiwarek internetowych, a nie z przestarzałych form, takich jak Panorama Firm czy reklama w prasie.

Dlaczego warto pozycjonować stronę ?


Pozycjonowanie jest formą reklamy i promocji. Na stronę firmową która nigdy nie była pozycjonowana wejdą tylko klienci którzy dowiedzieli się o niej z wizytówki, z reklamy umieszczonej w gazecie lub na billboardzie, ewentualnie od znajomego lub z polecenia innego kontrahenta.

Natomiast stronę wypozycjonowaną na określone hasła odwiedzą również osoby które poszukują firmy wpisując w wyszukiwarce hasła związane z naszą branżą. Nie muszą oni wiedzieć o istnieniu naszej firmy, nie muszą znać jej nazwy, wystarczy że nasza strona będzie wysoko wypozycjonowana na określone słowa związane z jej ofertą.

Pozycjonowanie jest jedną z najskuteczniejszych metod zdobycia nowych klientów i promocji własnej strony ponieważ ponad 80% ruchu w polskim internecie generują wyszukiwarki internetowe. Pozycjonowanie, w odróżnieniu od kampanii wizerunkowych, gdzie celowe jest korzystanie z bannerów, nastawione jest na zdobycie klienta aktywnie poszukującego z góry określonej usługi, z zamiarem skorzystania z niej. Przekłada się to na wysoką konwersję. Dlatego wizyta osoby, która aktywnie poszukuje produktu w wyszukiwarkach jest szczególnie cenna i tak ważna dla zwiększenia sprzedaży.

Czy pozycjonowanie to proces jednorazowy ?

Nie. Z uwagi na konkurencję, należy ciągle pracować nad osiąganiem lepszych wyników. Nawet po pojawieniu się na 1 miejscu w wynikach wyszukiwania należy dbać o utrzymanie pozycji w rankingu. Zaprzestanie pozycjonowania skutkuje spadkiem na dalsze pozycje. Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach to ciągły proces wymagający sporego nakładu pracy i czasu. Nie istnieje jednorazowy sposób zapewnienia sobie wysokich pozycji na stałe.

Zdobycie pozycji w rankingu wyników to zaledwie początek. Kolejnym etapem jest jej utrzymanie lub poprawienie. Codziennie do wyszukiwarki zgłaszają się nowe strony www. Pojawia się konkurencja, która też chce być wysoko i pracuje nad tym, by poprawić swoją pozycję. Dodatkowo co jakiś czas wyszukiwarki zmieniają algorytmy oceniania stron i tworzenia rankingu. Skuteczne do tej pory metody przestają działać i trzeba poszukiwać nowych. W związku z tym pozycjonowanie nie jest zabiegiem jednorazowym i wymaga długofalowego działania. Uzyskanie wysokiej pozycji nie jest jednoznacze z utrzymaniem się na niej przez długi okres czasu - trzeba cały czas nad tym pracować.

To wszystko sprawia, że aby zachować miejsce w czołówce wyników należy cały czas prowadzić prace związane z pozycjonowaniem serwisu. Inaczej zostaniemy wyprzedzeni przez innych, a wysokie pozycje okażą się jednorazowym i krótkotrwałym sukcesem.

Dlaczego efekty pozycjonowania nie są natychmiastowe ?

Najlepsze miejsca w wyszukiwarkach zajmują strony www, którym dotarcie tam zajęło wiele miesięcy i dużo pracy. Strony te stale muszą pracować, żeby utrzymać wysokie pozycje. Same wyszukiwarki również słabo oceniają nowe witryny. Najlepszy sposób to rozłożone w czasie zdobywanie pozycji, ponieważ wyniki zdobywane długofalowo są najtrwalsze.

Co to są słowa kluczowe ?

Są to słowa lub frazy, (np. pozycjonowanie Łódź ) jakie potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarkach, aby znaleźć produkt (usługę) identyczny z tym, co oferujesz. Są to wyrazy bądź złożone wyrażenia, które najlepiej opisują zawartość tematyczną strony WWW. Dobór słów kluczowych często bywa niełatwym zadaniem i wymaga głębszej analizy rynku, na którym działa dany klient. Poprawny dobór słów kluczowych jest podstawowym czynnikiem wpływającym na pozytywne efekty procesu pozycjonowania, a co za tym idzie na wzrost zainteresowania stroną WWW klienta.

Czy pozycjonowanie jest tanie ?

Tak. Obecnie jest to najbardziej efektywna forma reklamy, która dociera bezpośrednio do zainteresowanych osób. Jednocześnie też jest to najbardziej opłacalna inwestycja, biorąc pod uwagę zestawienie koszt / zysk.